George Clooneyn esittämä Lyn Cassady kuuluu armeijan erikoisjoukkoon, joka pyrkii valjastamaan käyttöönsä psyykkistä energiaa. Yksi iskuryhmän tavoitteista oli tehdä jäsenistään näkymättömiä.
”Myöhemmin selvisi, että ei tarvitse olla näkymätön. Riittää, että ihmiset eivät vain näe sinua”, Cassady kertoo elokuvassa ”Vuohia tuijottavat miehet”. 😀
Moni suomalainen asiantuntija ja yrittäjä olisi pärjännyt tuossa porukassa hienosti.
“Kun olen hyvä siinä mitä teen, loppu hoituu itsestään”. Ei hoidu. Jos ihmiset eivät tiedä sinusta, sinua ei ole olemassa, vaikka olisit maailman paras siinä mitä teet.
Meillä ei ole varaa edes yrittää olla näkymättömiä. Meidän tehtävämme oman juttumme osaajina ja asiantuntijoina on tehdä itsemme näkyviksi. Näkyä, kuulua, pitää mölyä, astua esiin, nousta ylös. Digitaalisesti ja livenä.
Ja onneksi siihen ei edes tarvita sen kummempia psyykkisiä erikoiskykyjä.
Tässä pari kysymystä, joilla pääset alkuun. Listaa nopeasti ylös (voit toki hyödyntää tässä esim. intuitiotasi vuohileffan hengessä):
- Missä eri paikoissa tavoittelemiesi ihmisten silmät ja korvat liikkuvat tämänkin viikon aikana? Missä he voisivat nähdä ja kuulla sinusta?
- Miten voisit järjestää asiat niin että heidän on ”pakko törmätä” sinuun yhdessä tai useammassa noista paikoista tulevan viikon aikana? Huom! Älä ota törmäämistä kirjaimellisesti. Pelkkä auton motituskin on jo hyvä alku 😀
Hyvä tuote tai palvelu ei siis itsessään riitä, vaan sinun täytyy tehdä oma juttusi näkyväksi tuleville asiakkaillesi.
Mikä tahansa näkyvyys on parempi kuin se että olet näkymätön. Kun tulet näkyväksi, olet olemassa.
Miten sinä teet itsestäsi näkyvän ja käännät kysyntäsi kasvuun jo tänään?
T: Marko
Marko Ikonen auttaa yrittäjiä, johtajia, asiantuntijoita ja osaajia erottumaan markkinassa ja kasvattamaan myyntiään. Hän on myynyt ja markkinoinut menestyksekkäästi erilaisia tuotteita ja palveluita yli 20 vuoden aikana ja johtanut erilaisia myynti-, markkinointi- ja tuotteistustiimejä. Ikonen sparraa päivittäin ammattilaisia tuomaan tekemisensä esille tavalla, joka auttaa loppuasiakkaita eteenpäin ja samalla vahvistaa ammattilaisten auktoriteettiasemaa.