Varasto pursusi vanhaa kamaa, tärkeitä aarteita. Kun tavaravuori sitten oli pari kertaa vähällä kaatua päälle (ja vuoriko muka ei tule miehen luo?), olin pakotettu raivaamaan lisää tilaa.

Päätimme myydä vanhat, mutta laadukkaat vauvanhoitotarvikkeet eteenpäin.

Minä kiskoin vaunut ja keinut ja sitterit esiin, vaimo kuvasi ne ja latasi ilmoitukset Tori.fi -palveluun. Koska ideana oli päästä kamoista eroon mahdollisimman nopeasti, laitoimme hintalaput kerralla houkutteleviksi, ei kuitenkaan mitään polkumyyntiä.

Sitten alkoi mylläkkä. Tunnin sisään puhelimeen tuli n. 20 viestiä eri tuotteista. Kauppa kävi. Kallein tuote, jousitetut “maasturivaunut”, menivät kaupaksi tinkimättä saman tien. Sitteri sai lähes kymmenen ostajaehdokasta, mutta sen sai ensimmäisten minuuttien aikana ilmoitukseen reagoinut, jne.

Ei tarvinnut paljon myydä. Vääntää kaupasta. Asiakkaat halusivat ostaa. Ja silloin kun asiakkaat haluavat ostaa, myyjän ei tarvitse myydä.

Riittää kunhan:

  1. Olet näkyvillä siellä missä asiakkaat liikkuvat (tässä tapauksessa tori)
  2. Ja juttusi nostaa asiakkaan ostohalun kattoon (laatu+houkuttelevat hinnat+rajoitettu saatavuus).

Loppu on helppoa.

Sitten oli toimituksen vuoro. Osa kamoista postitettiin, osan vein suoraan asiakkaiden kotiovelle. Kaikki olivat tyytyväisiä.

Herkullisin osuus oli kuitenkin ostomylläkkä. Siinä pääsi kunnon torikauppiaan myyntifiilikseen ja tavara liikkui. “Ja seuraava?”.

Silloin kun ostajilla ja myyjällä on alun alkaenkin hyvä tunnelma, koko kaupankäynti on miellyttävä, hauska ja helppo kokemus.

Miten sinä saisit omassa jutussasi ostomylläkän käyntiin ja hyvän myyntifiiliksen päälle?

Miten sinä tekisit osaamisestasi ja palveluistasi houkuttelevia paketteja joita asiakkaat haluavat kilvan ostaa?

Haluaisitko että auttaisin sinua siinä? Lähetäpä sähköpostia tulemaan info@osumo.fi niin tuumitaan yhdessä miten bisnekseesi saataisiin lisää helppoja kauppoja.

T: Marko

Marko Ikonen auttaa yrittäjiä, johtajia, asiantuntijoita ja osaajia erottumaan markkinassa ja kasvattamaan myyntiään. Hän on myynyt ja markkinoinut menestyksekkäästi erilaisia tuotteita ja palveluita yli 20 vuoden aikana ja johtanut erilaisia myynti-, markkinointi- ja tuotteistustiimejä. Ikonen sparraa päivittäin ammattilaisia tuomaan tekemisensä esille tavalla, joka auttaa loppuasiakkaita eteenpäin ja samalla vahvistaa ammattilaisten auktoriteettiasemaa.