Nyt on paras hetki vuodesta kiskaista etumatka kilpailijoihin.

Miksi?

Koska suuri osa porukasta ei ole vielä edes hereillä.

Sillä aikaa kun muut vielä pohtivat jaksaisiko sitä vielä tällä viikolla vaivautua, toiset juoksevat jo asiakkaissa.

Sillä aikaa kun isommissa yrityksissä ihmetellään uutta organisaatiota ja odotellaan tavoitteiden selkiytymistä, ripeät yksilöt vetävät jo ensimmäisiä kauppoja kotiin.

Toiminta, pienikin, laukaisee energiat liikkeelle.

Toiminnalla pitää silti olla suunta, muuten homma menee helposti juoksumattoiluksi.

Kirjaa siis suuntaviivat ylös, mutta älä ota isommilta yrityksiltä mallia.

Anna organisaatioiden tehdä löysiä toimintasuunnitelmiaan. Hienoja powerpointteja joiden parissa saavat tämänkin vuoden kulumaan.

Tee sinä Action Plan. Se potkii jo sanana paljon kovempaa. Se puskee sinut radalle ja saa ruutulipun heilumaan.

Mutta muista että pelkkä Action Plan ei riitä. Tarvitaan myös Actionia. Terävää toimintaa Planin mukaisesti.

ACTION PLAN

  1. Mitä haluat tämän vuoden aikana? Esim. 50 000€ myyntiä.
  2. Kuinka monta kauppaa tuohon tarvitset? Esim. 20 kpl 2 500€ tuotetta tai palvelua.
  3. Montako asiakaskohtaamista tarvitset noihin kauppoihin? Jos esim. joka neljäs kohtaaminen johtaa kauppaan, 20 kauppaan tarvitaan 80 kohtaamista.
  4. Pura luvut pienempiin tavoitteisiin. Esim. 80 kohtaamista on 7 per kk eli 2 per vko. Ja kuukaudessa pitää tehdä 2 kauppaa. Ei paha.

ACTION

  1. Aloita kohtaamisten järjestäminen.
  2. Tarkista viikottain missä kohtaa olet menossa, mikä toimii, mikä ei.

Helppoa. Ja palkitsevaa. Mielelle ja lompakolle.

Tee oma Action Plan nyt! Ja heti sen jälkeen tekoja Action Planin mukaisesti. Näin teet vuodestasi sellaisen mitä olet aina halunnut!

T: Marko

P.S. Haluatko potkua oman Action Planin tekemiseen? Laita viestiä info@osumo.fi niin autamme sinut nopeasti tuloksiin.

Marko Ikonen auttaa yrittäjiä, johtajia, asiantuntijoita ja osaajia erottumaan markkinassa ja kasvattamaan myyntiään. Hän on myynyt ja markkinoinut menestyksekkäästi erilaisia tuotteita ja palveluita yli 20 vuoden aikana ja johtanut erilaisia myynti-, markkinointi- ja tuotteistustiimejä. Ikonen sparraa päivittäin ammattilaisia tuomaan tekemisensä esille tavalla, joka auttaa loppuasiakkaita eteenpäin ja samalla vahvistaa ammattilaisten auktoriteettiasemaa.